• شرکت فناور گلپگ سبز در پاویون بیست و چهارمین نمایشگاه ملی پژوهش؛
  • تولید کارت هوشمند تغذیه گیاه با فناوری زیست پایه

  • ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
با قرار دادن این کارت های هوشمند در خاک با هر آبدهی بخشی از نیاز حیاتی گیاه از این کارت هوشمند تغدیه شده و کل برگ ظرف یک ماه تجزیه می‌شود. فرایند این نوع تغذیه بر اساس آبدهی است به عنوان نمونه گیاهی مثل کاکتوس که هر ماه یک بار نیاز به آبدهی دارد؛ مواد غذایی مورد نیاز را دریافت می‌کند و گل دیگری مثل حسن یوسف که هر سه روز نیاز به آبیاری دارد در این مرحله مواد غذایی خود را جذب می‌کند تا به گیاه شوک وارد نشود.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ،داوود قاراخانی مدیرعامل شرکت آریسا سبز سایا با برند تجاری گلپک سبز که در پاویون شهرک در بیست و چهارمین نمایشگاه ملی پژوهش حضور دارد، گفت: کارت های هوشمند تغدیه گیاه، مدال برنز اختراعات جهانی را کسب کرده است و در خود عناصر زندگی بخش، برای همه گیاهان زینتی و آپارتمانی را دارد.

وی افزود: با قرار دادن این کارت های هوشمند در خاک با هر آبدهی بخشی از نیاز حیاتی گیاه از این کارت هوشمند تغدیه شده و کل برگ ظرف یک ماه تجزیه می‌شود. فرایند این نوع تغذیه بر اساس آبدهی است به عنوان نمونه گیاهی مثل کاکتوس که هر ماه یک بار نیاز به آبدهی دارد؛ مواد غذایی مورد نیاز را دریافت می‌کند و گل دیگری مثل حسن یوسف که هر سه روز نیاز به آبیاری دارد در این مرحله مواد غذایی خود را جذب می‌کند تا به گیاه شوک وارد نشود.

قاراخانی گفت:کودهای پودری و مایع موجود در بازار اکثراً ماهیت شیمیایی دارند و مصرف آن برای سلامت خانواده مفید نیست، اما این کارت هوشمند تغذیه گیاه زیست پایه و گیاهی هستند که بدون هیچ خطری عناصر ضروری خاک و گیاه را تامین می‌کنند.

مدیر عامل این شرکت ادامه داد: ما از ابتدا در بخش رشد مقدماتی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت خود را آغاز کردیم و شهرک در تقویت کار کمک فراوان کرد تا بتوانیم ایده علمی را با توجیه اقتصادی، بازار پسند و تجاری‌سازی نماییم.

وی افزود :این محصول در داخل کشور ثبت اختراع و برندسازی شده است و همزمان مجوزهای لازم از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست را کسب کرد و در سطح کشور با نمایندگی مجاز توزیع می شود.

قاراخانی در مورد صادرات این محصول گفت: هم اکنون صادرات خود را به کشور عراق آغاز کرده‌ایم و برنامه‌ریزی برای صادرات این محصول به سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در حال انجام است.

شایان ذکر است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود 700 شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در خود، به طور تخصصی به رفع نیاز فناورانه صنایع می‌پردازد. صنایع پیشرفته نظیر صنعت هوا فضا، نفت، گاز ، پتروشیمی، تجهیزات پزشکی و همچنین صنعت فولاد، از جمله صنایعی هستند که از محصولات این شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف خود در عرصه تولید استفاده می‌کنند.

تعداد بازدید : ۳۵۵      تاریخ: 1402/09/21

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت